Druhá najväčšia nízkonákladová letecká spoločnosť v Európe zruší od 30. apríla klasické check-in pulty na letisku a prikáže svojim cestujúcim, aby si vytlačili palubný lístok doma či v kancelárii. Úspešným príkladom pre easyJet je už od roku 2009 írsky Ryanair.
Dopravca easyJet je po Ryanairu druhou veľkou leteckou spoločnosťou v Európe, ktorá úplne zruší klasické odbavenie na letisku a nechá túto procedúru iba na svojich cestujúcich. Ľudia sa musia odbaviť, teda zadať napríklad číslo pasu alebo občianskeho preukazu, doma či v kancelárii a následne si vytlačiť aj palubné preukaz.
„Odbavenie cez internet zvyšuje efektivitu a znižuje čas, ktorý strávia cestujúci čakaním na letisku,“ uviedol easyJet vo svojom vyhlásení. Hlavným dôvodom sú predovšetkým úspory: aerolinky ušetrí za prenájom miesta na letisku aj personál. Na letisku zostane len prepážka pre cestujúcich s batožinou. Firma tvrdí, že 80 percent cestujúcich sa už rovnako odbavuje on-line.
Iba on-line odbavenie zaviedol už pred časom Ryanair (viac tu). Ten má vo svojom sadzobníku aj poplatok pre prípad, že sa odbavíte, palubný lístok si vytlačíte, ale stratíte ho. V takom prípade ste chudobnejší o 70 eur. Spoločnosť easyJet zatiaľ takýto poplatok neuvádza. Na rozdiel od Ryanairu si nič neúčtuje ani za odbavenie cez internet.
Firma vo svojom vyhlásení uviedla, že prechodnú dobu po 30. apríli bude možné odbaviť sa ešte na letisku. O akú dlhú dobu pôjde, ale nie je jasné. Spoločnosť easyJet je v Prahe druhým najväčším dopravcom na pravidelných linkách, od 1. apríla bude lietať do celkom deviatich miest po Európe.