Agentúra MUW Saatchi & Saatchi sa s konceptom „Skratky“ stala vďaka nápaditosti víťazom výberového konania na komunikáciu nových priamych liniek Českých aerolínií z bratislavského letiska. Kampaň odštartovala prvého júla a pokračovať bude až do konca septembra tohto roku.
Cieľom bratislavského letiska bolo odlíšiť sa od univerzálnych typov reklám spojených s cestovaním a upútať originalitou. Úlohou agentúr bolo predstaviť spoločný produkt Letiska Bratislava a Českých aerolínií s upútavkou na 6 nových leteckých spojení na hlavné letiská európskych metropol. MUW Saatchi & Saatchi prišli na základe tohto zadania
s témou „Skratky“.
„Pri relatívne nízkom mediálnom nasadení je prioritou zaujať a odovzdať správu. Preto sa prihovárame spôsobom, ktorý je na prvý pohľad nezrozumiteľný a núti ľudí venovať správe väčšiu pozornosť,“ hovorí Erik Reingraber, Unit Creative Director agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Koncept spočíva v komunikovaní tzv. IATA kódov – skratiek letísk nových destinácií, ktoré od 23. júna postupne z bratislavského letiska (IATA kód BTS) otvorili České aerolínie (OK), ide o ciele Amsterdam (AMS), Barcelona (BCN), Brusel (BRU), Paríž (CDG), Rím (FCO) a Larnaka (LCA). „IATA kódmi sa zároveň prihovárame cieľovej skupine – ľuďom, ktorí sú v leteckej problematike doma“, dodáva E. Reingraber.
„Cestujúci na spojeniach typu point-to-point benefituje skrátením doby cestovania a pozemného presunu z letiska do centra daných miest. Tri z uvedených letísk sú zároveň významné prestupné uzly, kde je možné zvoliť si z desiatok pokračujúcich letov v rámci aliancie Sky Team, ktorej je ČSA členom. Koncept „Skratky“ nás hneď zaujal a verím, že rovnako upúta i cestujúcu verejnosť, a že pesničku Ivana Mládka si budú všetci pospevovať“ vyjadril sa Tomáš Kika, obchodný a marketingový riaditeľ Letiska Bratislava. Jedným z hlavných médií kampane je rozhlasový spot na motívy známej pesničky českého speváka Ivana Mládka „Skratky“.
Spoločnú kampaň letiska BTS a ČSA tiež môžete vidieť v Bratislave na billboardoch a brandovanej električke. Súčasťou kampane je aj sponzoring počasia vo Fun rádiu. Bigboardy a megaboardy smerom na hraničné prechody Berg a Jarovce komunikujú výhodnosť lietania priamo z Bratislavy na úkor lietania zo Schwechatu. Špeciálnym médiom v tejto kampani sú nálepky na sedadlách v bratislavskej MHD. Tie evokujú „Safety card“ – bezpečnostné inštrukcie, ktoré cestujúci poznajú z palúb lietadiel. V tomto prípade však svojským spôsobom, so zachovaním známych ikon ukazujú inštruktáž, prečo je výhodnejšie lietať z Bratislavy s ČSA ako z letiska Schwechat.