Delta prijíma 1000 nových letušiek, British Airways povoláva lietadlá z púšte a aerolinky tento rok zarobia rekordných 15 miliárd dolárov. Je tu niekto, kto ešte pochybuje o konjunktúre lietania? Len v septembri bol predpoklad zisku na úrovni 9 miliárd, no po výbornom treťom štvrťroku sa aj napriek nízkym maržiam na úrovni 2,7% aerolinkám začína naozaj dariť.
Ťažisko úspechu leteckých spoločností sa pritom presúva čoraz viac na východ – trhová hodnota Air China je dnes dvojnásobná oproti najväčším západným spoločnostiam ako je Delta, či Lufthansa. Najhoršie sú na tom európske aerolinky, kde stále veľká konkurencia tlačí ceny a marže nadol.
Najväčším ťahúňom ziskov sú kontroverzné batožinové poplatky – len v USA aerolinky vybrali na týchto poplatkoch vyše 2.5 miliardy dolárov.